공식 사이트 「첫 VR 앱을 구축한다」를 해 본다
4139 단어 OculusQuest2VRUnity
제대로 작동했습니다!
2021/10/22
2021/10/20
2021/10/19
PlayerController.c#
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class PlayerController : MonoBehaviour
{
// Appears in the Inspector view from where you can set the speed
public float speed;
// Rigidbody variable to hold the player ball's rigidbody instance
private Rigidbody rb;
// Called before the first frame update
void Start()
{
// Assigns the player ball's rigidbody instance to the variable
rb = GetComponent<Rigidbody>();
}
// Called once per frame
private void Update()
{
// The float variables, moveHorizontal and moveVertical, holds the value of the virtual axes, X and Z.
// It records input from the keyboard.
float moveHorizontal = Input.GetAxis("Horizontal");
float moveVertical = Input.GetAxis("Vertical");
// Vector3 variable, movement, holds 3D positions of the player ball in form of X, Y, and Z axes in the space.
Vector3 movement = new Vector3(moveHorizontal, 0.0f, moveVertical);
// Adds force to the player ball to move around.
rb.AddForce(movement * speed * Time.deltaTime);
}
}
2021/10/17
2021/10/12
2021/10/10
전제 조건 확인
Reference
이 문제에 관하여(공식 사이트 「첫 VR 앱을 구축한다」를 해 본다), 우리는 이곳에서 더 많은 자료를 발견하고 링크를 클릭하여 보았다 https://qiita.com/tmdoi/items/d932067a48e09ed06bb8텍스트를 자유롭게 공유하거나 복사할 수 있습니다.하지만 이 문서의 URL은 참조 URL로 남겨 두십시오.
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