OVR Lipsync 업데이트(2019-04-23일 버전)

6806 단어 OVRLipsyncUnityVtuber
Oculus의 Avatar SDK와 OVR Lipsync를 업데이트하여 업데이트했습니다.

  • OVR Lipsync 1.36.0(2019/04/23 출시)
  • OVRLipSyncContextMorphTarget
  • 전압 조절 모듈 지원
  • Avatar SDK
  • 캐릭터의 시선 제어
  • 해당 Unity 버전

  • Viseme 복습

  • 만들어야 할 변형 목표
  • 이쪽도 주세요.

  • 버전별 OVR Lipsync 기능

  • OVR Lipsync 1.16.0
  • 립싱크의 사전 계산이 언제 추가되었는지 모르겠다.
  • OVR Lipsync 1.28.0
  • OVR Lipsync 1.30.0
  • OVR Lipsync 1.36.0
  • OVR Lipsync 1.36.0(2019/04/23 출시)


    엔진 자체를 분석하면 고음의 신장이 이상하거나 말투용 립스틱이기 때문에 소리가 변하는 순간만 포착되는 느낌은 변하지 않는다...
    VTuber의 압박 시간에'여보세요'라고 웃으려고 해도 할 수가 없어요. 처음에 말했을 때 입이 열렸다가 바로 닫혔어요. 그게 그 이유죠.
    "여보세요, 여보세요, 여보세요, 여보세요"라고 계속 말하지 않으면 웃음을 유지할 수 없는 지옥은 변하지 않을 것이다.
    그 용도의 처리를 추가로 실시하다.

    OVRLipSyncContextMorphTarget


    OVR LipSync Context Morph Target의 Late Update(대략)가 사라졌다고요?맞춤 제작이 더 쉬워요.
    그리고 Inspector는 편리합니다.

  • Oculus Lipsync Unity | Developer Center | Oculus
  • 전압 조절 모듈 지원


  • TsubokuLab/VRMLipSyncContextMorphTarget
  • ※ 아래.

  • [아카이브] VRM 모델을 OVRLLipSync에 대응하는 방법 - Qiita
  • Avatar SDK


  • Introducing Avatar SDK: Expressive Update | Oculus
  • 캐릭터의 시선 제어


    Avatar SDK에는 립싱크 외에도 시선 제어 구성 요소가 포함되어 있습니다.
    화신으로 설정된 시야에 들어온 주시 대상물에 대해 자동으로 시선을 보내는 일이 적혀 있기 때문에 카메라의 시선으로 변하는 느낌을 방지할 수 있다.(아직 시도하지 않음)
    Setting Up Gaze Targets
    As an Avatar’s gaze shifts, different gaze targets enter and leave its field of view, and its eyes automatically move between and focus on valid gaze targets. See the “Gaze Modeling” section below for more information on gaze targeting.

  • Expressive Features for Avatars - Unity
  • 해당 Unity 버전


    Recommended Unity Versions
    We recommend using one of the following Unity versions for all Oculus development.
    - 2017.4.21f1 (Recommended)
    - 2018.3.10f1
    The minimum supported version for Oculus development is Unity Editor version 2017.4.11f1.

  • Compatibility and Version Requirements
  • Viseme 복습


  • Viseme Reference
  • 만들어야 할 변형 목표


    T.B.D.
    --

    이쪽도 주세요.


  • #VTuber 연관 요약 - Qiita
  • --

    버전별 OVR Lipsync 기능


    낡아서 많이 늘었어요.

    OVR Lipsync 1.16.0


    New Features
  • Added support for pre-computed visemes.
  • Viseme engine improved for Rift to generate smoother and more accurate visemes.
  • 립싱크의 사전 계산이 언제 추가되었는지 모르겠다.


  • Precomputing Visemes to Save CPU Processing in Unity
  • OVR Lipsync 1.28.0


    New Features
  • Added a new method for lip sync which has a slower run-time but provides significantly enhanced accuracy and is more robust against non-speaker noise
  • Added the ability to switch between the ”Original” and new “Enhanced” lip sync methods
  • Usability improvements:
  • Improved Prefabs
  • Tooltips are now available for all UI options
  • No longer consumes keyboard inputs by default
  • OVR Lipsync 1.30.0


    New Features
  • Added new beta laughter detection feature under provider: Enhanced_with_Laughter
  • Added DSP acceleration option for supported devices
  • Added binaries for ARM64 deployment
  • Usability improvements:
  • Improved offline lipsync asset generation with progress bar
  • Improved offline lipsync asset generation with support of non-preloaded audio assets
  • Added labels to Viseme to Blend Target lists in UI
  • OVR Lipsync 1.36.0

  • More accurate canned lip sync predictions
  • IOS Support
  • 좋은 웹페이지 즐겨찾기