Object. Instantiate 인 스 턴 스

2585 단어 object
static function Instantiate (original : Object, position :  Vector3 , rotation : Quaternion) : Object
설명 설명
Clones the object original and returns the clone.
원시 물 체 를 복제 하고 복제 물 체 를 되 돌려 줍 니 다.
Clones the object original, places it at position and sets the rotation to rotation, then returns the cloned object. This is essentially the same as using duplicate command (cmd-d) in Unity and then moving the object to the given location. If a game object, component or script instance is passed, Instantiate will clone the entire game object hierarchy, with all children cloned as well. All game objects are activated.
원본 물 체 를 복제 하고 위 치 는 position 에 설정 하 며 rotation 에 회전 하 며 복 제 된 물 체 를 되 돌려 줍 니 다.이 는 실제 Unity 에서 복사 (ctrl + D) 명령 을 사용 하 는 것 과 같 으 며 지정 한 위치 로 이동 합 니 다.게임 물체, 구성 요소 또는 스 크 립 트 인 스 턴 스 가 들 어 오 면 인 스 턴 스 는 전체 게임 물체 차원 과 모든 하위 대상 을 복제 합 니 다.모든 게임 물체 가 활성화 되 었 습 니 다.
C#
JavaScript
// Instantiates 10 copies of prefab each 2 units apart from each other //   10  prefab  ,  2   

var prefab : Transform;



for (var i : int = 0;i < 10; i++) {

	Instantiate (prefab, Vector3(i * 2.0, 0, 0), Quaternion.identity);

}

Instantiate is most commonly used to instantiate projectiles, AI Enemies, particle explosions or wrecked object replacements.

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