Dixture를 만나보세요! Deno용 Test Data Builder 모듈

요약:



Deno와 함께 작업하는 동안 테스트를 위해 임의의 데이터를 생성하는 것을 덜 귀찮게 하고 싶었던 적이 있습니까?

그렇다면 Dixture가 당신을 위한 모듈입니다!


로돌포 카스트로 / 고정물


Dixture는 테스트를 위한 무작위 데이터 생성을 도와주는 Deno 모듈입니다.





고정물


Dixture는 외부 종속성이 없는 테스트를 위한 임의의 데이터를 생성하도록 도와줍니다!

🚥 현재 상태


마스터 상태
프로젝트 상태: 개발 중
최신 안정 버전: v0.2.2

🏆 감사의 말


Dixture는 .NET 환경에 존재하는 훌륭한 AutoFixture 라이브러리를 느슨하게 기반으로 합니다.
나는 Deno 의 테스트 작업을 할 때 그 기능의 일부를 얻는 데 필요한 단위 및 통합 테스트를 위해 오랫동안 이 라이브러리를 사용했습니다.
그래서 나는 이 프로젝트를 시작했다.

⚡ 시작하기

deno.land/x/로 가져오기만 하면 원하는 테스트 데이터 생성 기능을 사용할 수 있습니다!
v0.2.2부터 두 가지 "맛"중에서 선택할 수 있습니다.
  • 클래스 및 인스턴스에 대한 필드를 생성 및/또는 할당하는 함수
  • 클래스에 대한 규칙을 작성할 수 있는 Factory API
  • import {
      dixtureFns,
      RuleSet,
      DixtureFactory,
      InterfaceRuleSet,
    } from "https://deno.land/x/[email protected]/mod.ts";
    class Person {

    Cover is a Deno Artwork made by Heymi

    배경 및 동기

    Some background on myself: My fulltime job, right now, is as a fullstack engineer for c#. That means that I get to enjoy all of its perks and all the awesome NuGet packages that the .NET community created.

    Some of these packages are soo helpful that they're must-haves for my daily workflow. These NuGets help me be productive while writing my tests and, to be honest, actually make me enjoy writing tests! To name a few:

    • AutoFixture and either AutoFixture.nUnit or AutoFixture.xUnit
    • FluentAssertions
    • Moq

    So when I'm working with Deno on my free time I must admit... I miss those libraries 😅.

    Hello World, 이것은 Fixture입니다.

    So, out of my frustration due to a lack of Test Data Generators for Deno I began to work on something, now called Dixture. I had to, somehow, make my workflow faster and since no one was writing one... might as well give it a shot, right?

    Dixture is, basically, a module that simplifies your Test Data Generation. It has zero external dependencies and allows you some room for customization.

    My goal is to keep Dixture as less intrusive as possible. I don't think it's fair to ask anyone to clutter their code with ClassAttributes or bother with metadata generation just for some data generation. However, given the not-on-par-with-csharp support for Reflection on Typescript, we still need some input from you, the developer, in order to give us a "blueprint" (called RuleSet inside Dixture) of how to build your class.

    얘기는 그만해, 코드를 보여줘

    You can check out all our samples at the GitHub repository, they're available as standalone files and on our test cases but here's a small sample on our latest Factory API:

    import {
      dixtureFns,
      RuleSet,
      DixtureFactory,
    } from "https://deno.land/x/[email protected]/mod.ts";
    
    class Person {
      name: string = "";
      age: number = 0;
      bankBalance: bigint = 1n;
      isAlive: boolean = true;
    }
    
    // 1. Creating our factory
    const factory = new DixtureFactory(
      // 2. Writing in-line Rule Sets (blueprints) for our classes
      new RuleSet(
        Person, // 3. For each field we pick a resolution function
        {
          field: "name",
          resolve: dixtureFns.String,
        },
        {
          field: "age",
          resolve: dixtureFns.Int,
        }, // 4. We can even define our own resolution functions, as far as they return the expected type
        {
          field: "bankBalance",
          resolve: () => {
            if (dixtureFns.Bool()) {
              return 10000000n;
            }
            return 0n;
          },
        }, // 5. We can also omit rules, the field might not be important after all
      ),
    );
    


    x/y/z 기능은 어떻습니까!?



    음, 현재 로드맵은 interfaces에 대한 생성을 시도하고 허용하는 것입니다(따라서 더 이상 클래스로 묶을 필요가 없습니다 😅). Fluent/Builder에 대한 RuleSets / Blueprints API를 허용하고 데이터 생성 방법을 더욱 향상시킵니다.

    그러나 모든 제안을 환영합니다! 언제든지 GitHub 저장소에 들러 이슈를 생성하고 포크하여 풀 리퀘스트를 보내주세요!

    감사의 말



    저를 테스팅에 참여하게 해준 훌륭한 커뮤니티AutoFixture와 Deno(Rhum은 Dixture 테스트에 사용됩니다!)를 위한 개선된 테스트 "프레임워크"를 만든 데 대해Rhum에 찬사를 보냅니다.

    여기까지 읽어 주셔서 감사합니다. 안전하게 지내세요!

    좋은 웹페이지 즐겨찾기