JS 노트 (1) 기초 개념

10411 단어 js
1. console. log 용법, 이 초보 자, 예 를 들 어 나 는 console 를 쉽게 찾 을 수 없다. 세 심하게, 브 라 우 저 아래 옵션 카드 에서 아래 테스트 (ps: firebug 를 사용 해 야 한다)
<script>

var me = 'Felix'

console.log('hello word',me,",haha");

</script>

출력 결과: hello word Felix, haha
// Anything following double slashes is an English-language comment.

// Read the comments carefully: they explain the JavaScript code.

// variable is a symbolic name for a value.

// Variables are declared with the var keyword:

var x;                     // Declare a variable named x.

// Values can be assigned to variables with an = sign

x = 0;                     // Now the variable x has the value 0

x                          // => 0: A variable evaluates to its value.

// JavaScript supports several types of values

x = 1;                     // Numbers.

x = 0.01;                  // Just one Number type for integers and reals.

x = "hello world";         // Strings of text in quotation marks.

x = 'JavaScript';          // Single quote marks also delimit strings.

x = true;                  // Boolean values.

x = false;                 // The other Boolean value.

4    |    Chapter 1: Introduction to JavaScriptx = null;                  // Null is a special value that means "no value".

x = undefined;             // Undefined is like null.

 
주의해 야 할 지식 포인트:
1. var 로 변 수 를 정의 하고 등호 로 값 을 부여 합 니 다.
2. js 가 지원 하 는 유형: 정형, 실수 형식, 텍스트 문자열 (쌍 따옴표 나 작은 따옴표 로 사용 가능), 불 형식, 값 없 는 형식 (null / undefined) 형식.
3. 대상 유형의 속성 이나 배열 의 요 소 는 '...' 또는 ''] 를 통 해 접근 할 수 있 습 니 다.object 형식 초기 화 = {};{} 에 내용 이 없 으 면 빈 대상 (속성 이 없 는 대상) 을 표시 하지만, ob. newproperty = "test" 와 같은 값 을 부여 하 는 방법 으로 속성 을 증가 할 수 있 습 니 다.
4. 배열 유형, 초기 화 용 = [1, 2] 의 유사 한 형식 으로 이 루어 집 니 다.일반적인 형식 과 같 으 며, primes. length 로 배열 의 요소 개 수 를 가 져 올 수 있 습 니 다.마지막 요 소 를 방문 하 는 것 은 primes [primes. length - 1] 입 니 다. 경 계 를 넘 지 않도록 주의 하 세 요.
5. 대상 과 배열 은 다른 대상 과 배열 을 저장 할 수 있다.
var points = [             //       

    {x:0, y:0},             

    {x:1, y:1}

];
1 var data = {               //         

2   trial1: [[1,2], [3,4]],  //           

3   trial2: [[2,3], [4,5]]   //              

4 };

6. 함수 의 정의 와 할당 매개 변 수 는 function name (paras) {} 형식 으로 함수 가 변 수 를 할당 할 수 있 습 니 다.다음 코드 와 같이:
1 var square = function(x) { // Functions are values and can be assigned to vars

2     return x*x;            // Compute the function's value

3 };                         // Semicolon marks the end of the assignment.

4 square(plus1(y))           // => 16: invoke two functions in one expression

7. 우리 가 함수 (function) 를 대상 에 결합 시 키 면 우 리 는 그 대상 의 '방법 (method)' 이 라 고 부른다.
1 // When functions are assigned to the properties of an object, we call

2 // them "methods".  All JavaScript objects have methods:

3 var a = [];                // Create an empty array

4 a.push(1,2,3);             // The push() method adds elements to an array

5 a.reverse();               // Another method: reverse the order of elements

8. 우 리 는 자신의 방법 을 정의 할 수 있 습 니 다. this 키워드 로 함수 영역 에 대응 하 는 변 수 를 가리 킬 수 있 습 니 다.
points.dist = function() { // Define a method to compute distance between points

    var p1 = this[0];      // First element of array we're invoked on

    var p2 = this[1];      // Second element of the "this" object

    var a = p2.x-p1.x;     // Difference in X coordinates

    var b = p2.y-p1.y;     // Difference in Y coordinates

    return Math.sqrt(a*a + // The Pythagorean theorem

                     b*b); // Math.sqrt() computes the square root

};

points.dist()              // => 1.414: distance between our 2 points

다른 용 대상 의 실현
//        ,       point    

function Point(x,y) {      //    ,               this.x = x;            //this             

    this.y = y;            // Store function arguments as object properties

}                          // No return is necessary

// Use a constructor function with the keyword "new" to create instances

var p = new Point(1, 1);   // The geometric point (1,1)

// Define methods for Point objects by assigning them to the prototype

// object associated with the constructor function.

Point.prototype.r = function() {  

    return Math.sqrt(      // Return the square root of x² + y²

        this.x * this.x +  // This is the Point object on which the method...

        this.y * this.y    // ...is invoked.

    );

};

// Now the Point object p (and all future Point objects) inherits the method r()

p.r()                      // => 1.414...

 
 

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