[자바 베이스] 영원히 깨 우지 않 는 wait (long timeout) 방법

3990 단어 자바
void java.lang. Object.wait(
long timeout) throws InterruptedException
Causes the current thread to wait until either another thread invokes the java.lang.Object.notify() method or the java.lang.Object.notifyAll() method for this object, or a specified amount of time has elapsed.
The current thread must own this object's monitor.
This method causes the current thread (call it T) to place itself in the wait set for this object and then to relinquish any and all synchronization claims on this object. Thread T becomes disabled for thread scheduling purposes and lies dormant until one of four things happens:
  • Some other thread invokes the notify method for this object and thread T happens to be arbitrarily chosen as the thread to be awakened.
  • Some other thread invokes the notifyAll method for this object.
  • Some other thread interrupts thread T.
  • The specified amount of real time has elapsed, more or less. If timeout is zero, however, then real time is not taken into consideration and the thread simply waits until notified.

  • The thread T is then removed from the wait set for this object and re-enabled for thread scheduling.
    It then competes in the usual manner with other threads for the right to synchronize on the object; once it has gained control of the object, all its synchronization claims on the object are restored to the status quo ante - that is, to the situation as of the time that the
    wait method was invoked. Thread T then returns from the invocation of the
    wait method. Thus, on return from the
    wait method, the synchronization state of the object and of thread
    T is exactly as it was when the
    wait method was invoked.
    설명:
         1. 이 방법 을 사용 하면 현재 스 레 드 (T 로 표시) 가 막 히 고 대기 상태 에 들 어 갑 니 다.
              현재 스 레 드 T 는 대기 집합 에 자신 을 넣 습 니 다 (obj. wait () 를 기다 리 는 obj 대상).
        2. 현재 스 레 드 (T) 는 가 져 온 obj 의 자 물 쇠 를 방출 합 니 다. (다른 스 레 드 는 가 져 올 수 있 습 니 다. 있 으 면)
        3 、 언제 깨 워 요 (wait set 에서 삭제)?다음 네 가지 사건 은 어떤 일이 발생 하 더 라 도 깨 어 날 것 이다.
            a. 다른 스 레 드 는 obj. notify () 를 호출 하고 현재 스 레 드 T 는 선택 되 어 깨 워 집 니 다.
            b. 다른 스 레 드 는 obj. notify All () 을 호출 합 니 다.
            c. 다른 스 레 드 중단 T.
           d. 지정 한 대기 시간 (timeout) 이 시간 을 초과 합 니 다. (시간 정밀도 에 오차 가 있 을 수 있 습 니 다)
       4. 현재 스 레 드 T 가 깨 어 난 후에 집합 을 기다 리 고 다시 배 치 됩 니 다.
             다른 스 레 드 와 평등 하 게 경쟁 하여 obj 의 자 물 쇠 를 가 져 와 야 합 니 다.
    본 논문 의 제목 은 영원히 깨 우지 않 는 다. 사실은 깨 우지 않 는 것 이 아니 라 깨 운 후에 자 물 쇠 를 얻 지 못 할 수도 있다.
    코드 예제:
    package com.wateray.java.thread;
    
    public class WaitTimeDemo {
    
    	/**
    	 * @param args
    	 */
    	public static void main(String[] args) {
    		Object obj = new Object();
    
    		Thread thA = new Thread(new Task2(obj));
    		thA.setName("thread A");
    		thA.start();
    
    		// thB run forever!
    		Thread thB = new Thread(new Task3(obj));
    		thB.setName("thread B");
    		thB.start();
    	}
    
    }
    
    class Task2 implements Runnable {
    	private Object obj;
    
    	public Task2(Object obj) {
    		this.obj = obj;
    	}
    
    	@Override
    	public void run() {
    
    		while (true) {
    			synchronized (obj) {
    				try {
    					System.out.format("%s waiting...%n%n", Thread
    							.currentThread().getName());
    
    					//   1 ,wait    
    					obj.wait(1000);
    				} catch (InterruptedException e) {
    					e.printStackTrace();
    				}
    			}
    			System.out.format("%s awaked!%n%n", Thread.currentThread()
    					.getName());
    		}
    	}
    }
    
    class Task3 implements Runnable {
    	private Object obj;
    
    	public Task3(Object obj) {
    		this.obj = obj;
    	}
    
    	@Override
    	public void run() {
    		long start = System.currentTimeMillis();
    
    		synchronized (obj) {
    			//     ,    
    			while (true) {
    				try {
    					//  5     
    					if ((System.currentTimeMillis() - start) % 5000 == 0) {
    						System.out.format("%s ...%n%n", Thread.currentThread()
    								.getName());
    					}
    				} catch (Exception e) {
    					e.printStackTrace();
    				}
    			}
    
    		}
    	}
    }
    

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