[Data Structures and Algorithms] 7-3 Pop Sequence(25점)
Given a stack which can keep M numbers at most. Push N numbers in the order of 1, 2, 3, ..., N and pop randomly. You are supposed to tell if a given sequence of numbers is a possible pop sequence of the stack. For example, if M is 5 and N is 7, we can obtain 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 from the stack, but not 3, 2, 1, 7, 5, 6, 4.
Input Specification:
Each input file contains one test case. For each case, the first line contains 3 numbers (all no more than 1000): M (the maximum capacity of the stack), N (the length of push sequence), and K (the number of pop sequences to be checked). Then K lines follow, each contains a pop sequence of N numbers. All the numbers in a line are separated by a space.
Output Specification:
For each pop sequence, print in one line "YES"if it is indeed a possible pop sequence of the stack, or "NO"if not.
Sample Input:
5 7 5
1 2 3 4 5 6 7
3 2 1 7 5 6 4
7 6 5 4 3 2 1
5 6 4 3 7 2 1
1 7 6 5 4 3 2
Sample Output:
YES
NO
NO
YES
NO
아이디어:
하나의 수 N, pop 이전에 1~N은push로 창고에 들어가야 합니다. 이때 창고가 넘쳤는지, 그리고 출력 순서가 정확한지 판단해야 합니다.
PS: 테스트 데이터 세트를 제공하는데 처음에 이런 상황을 고려하지 않고 flag 판단을 하지 않았기 때문에 통과할 수 없습니다: (
4 6 1
3 1 2 6 5 4
#include
#include
#define MaxSize 1003
typedef int Data[MaxSize];
typedef struct SNode* PtrtoSNode;
typedef PtrtoSNode Stack;
struct SNode {
int top;
int size;
Data seq;
};
int Push(Stack S,int a) {
if(S->topsize) {
S->seq[S->top++]=a;
return 1;
}
else return 0;
}
int pop(Stack S) {
if(S->top)
return S->seq[--S->top];
else return 0;
}
int main() {
int M,N,K,i,j,temp,now,flag;
Stack S=(Stack)malloc( sizeof(struct SNode) );
scanf("%d %d %d",&M,&N,&K);
S->size=M;
//freopen("d:\\result.txt","w",stdout);
for(i=0;itop=0;
now=1;
flag=1;
for(j=0;j
이 내용에 흥미가 있습니까?
현재 기사가 여러분의 문제를 해결하지 못하는 경우 AI 엔진은 머신러닝 분석(스마트 모델이 방금 만들어져 부정확한 경우가 있을 수 있음)을 통해 가장 유사한 기사를 추천합니다:
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