Lua.LearningLua.5-document-for-luaL_findtable-function

6264 단어

Learning Lua: 5 - Document for luaL_findtable() function


 
문서에서 luaL_을 찾을 수 없습니다.findtable () 함수에 대한 설명입니다. 보충을 시도합니다. 
 
1 LUALIB_API const char *luaL_findtable (lua_State *L, int idx,
2                                        const char *fname, int szhint);

 
 
@brief
luaL_findtable () 는 인자 idx로 표시된 target-table에서 fname이라는 table를 찾습니다.fname 은 "tableA.tableB.tablec"를 지원합니다.
찾을 테이블을 등급별로 명명합니다. 그 중에서 target-table에서 "table A"를 키로 하는 필드의 값은 테이블 형식이어야 합니다. 그렇지 않으면 "table A"로 되돌아옵니다.
 
@parameters
L: lua_State
idx: target-table 재lua_State 객체 L의 위치
fname: target-table에서 찾을 table의 이름입니다.GrandfatherTableName. ParentTableName. TableName 형식을 지원합니다.
szhint: 찾은table가 존재하지 않으면 fname에 대응하는table를 새로 만들고, szhint는 새로운table를 만들 때non-arrayelements의 알림 값입니다.lua_createtable () 을 참조하십시오.
 
@return
성공: NULL로 돌아가기;L의 top 위치(즉, -1의 위치)는 찾은 테이블을 유지합니다.
이상: fname에 문제가 있는 부분을 되돌려줍니다.L이 호출 LuaL_로 복원됩니다.findtable () 전의 상태입니다. 
 
luaL_findtable () 코드는 다음과 같습니다.
 1 LUALIB_API const char *luaL_findtable (lua_State *L, int idx,
 2                                        const char *fname, int szhint) {
 3   const char *e;
 4  lua_pushvalue(L, idx); // lua_pushvalue(): Pushes a copy of the element at the given valid index onto the stack. // A  5   do {
 6     e = strchr(fname, '.');
 7     if (e == NULL) e = fname + strlen(fname);
 8     lua_pushlstring(L, fname, e - fname); // lua_pushlstring(): Pushes the string pointed to by s with size len onto the stack. // B  9     lua_rawget(L, -2);    // lua_rawget(): Similar to lua_gettable, but does a raw access  // C 10     if (lua_isnil(L, -1)) {  /* no such field? */
11       lua_pop(L, 1);  /* remove this nil */
12       lua_createtable(L, 0, (*e == '.' ? 1 : szhint)); /* new table for field */   // D
13       lua_pushlstring(L, fname, e - fname);
14       lua_pushvalue(L, -2);
15       lua_settable(L, -4);  /* set new table into field */       // E
16     }
17     else if (!lua_istable(L, -1)) {  /* field has a non-table value? */
18       lua_pop(L, 2);  /* remove table and value */
19       return fname;  /* return problematic part of the name */
20     }
21     lua_remove(L, -2);  /* remove previous table */    // F
22     fname = e + 1;
23   } while (*e == '.');
24   return NULL;
25 }

 
lua_gettable()
1 void lua_gettable (lua_State *L, int index);

"Pushes onto the stack the value  t[k] , where  t  is the value at the given valid index and  k  is the value at the top of the stack.
This function pops the key from the stack (putting the resulting value in its place). As in Lua, this function may trigger a metamethod for the "index"event "Ref[1]
 
lua_createtable()
1 void lua_createtable (lua_State *L, int narr, int nrec);

"Creates a new empty table and pushes it onto the stack. The new table has space pre-allocated for  narr  array elements and  nrec  non-array elements."Ref[1]
 
lua_settable()
1 void lua_settable (lua_State *L, int index);

"Does the equivalent to  t[k] = v , where  t  is the value at the given valid index,  v  is the value at the top of the stack, and  k  is the value just below the top.
This function pops both the key and the value from the stack. As in Lua, this function may trigger a metamethod for the "newindex"event"Ref[1] 
 
lua_remove()
1 void lua_remove (lua_State *L, int index);

 
"Removes the element at the given valid index, shifting down the elements above this index to fill the gap. Cannot be called with a pseudo-index, because a pseudo-index is not an actual stack position."Ref[1] 
 
 

Reference 


일.http://www.lua.org/manual/5.1/manual.html

좋은 웹페이지 즐겨찾기