[한화] YEP.180 – Autosave
This plugin requires YEP_SaveCore. Make sure this plugin is located under YEP_SaveCore in the plugin list. 이 플러그인은 YEP 이 필요합니다.SaveCore.플러그 인이 플러그 인 목록의 YEP 에 있는지 확인합니다.Save Core 아래.
Autosave is a common feature found in standard RPG’s nowadays. Games would save at certain triggers or upon changing maps so that the player won’t lose any progress in case they forget to manually save. This plugin adds in an Autosave function to your game(s) and lets you control when to Autosave or set it to do it automatically under certain conditions. 자동 저장은 현재 표준 RPG에서 흔히 볼 수 있는 기능입니다.게임은 일부 트리거나 맵을 변경할 때 저장됩니다. 사용자가 수동으로 저장하는 것을 잊어버릴 때 진도를 잃지 않도록 합니다.이 플러그인은 게임에 자동 저장 기능을 추가하고, 언제 자동으로 저장하거나 특정 조건에서 자동으로 실행되도록 설정할 수 있도록 합니다.
Instructions
There are three ways to go about Autosave with this plugin. Please read them carefully and decide which one(s) is best suited for your game. 이 플러그인을 사용하면 자동으로 저장할 수 있는 세 가지 방법이 있습니다.어떤 게임이 당신에게 가장 적합한지 자세히 읽고 확인하세요.
—
Manual: – By default, Autosave does not happen automatically with this plugin. You, as the game dev, need to insert the Plugin Command: Autosave at the various points you want the Autosave to occur. This one gives you the most control over your game. 수동:
4
—
Autosave on Map Load: – This is a Plugin Parameter. When it is set to true, the game will Autosave each time the map scene is loaded. This means entering a new map, coming out of a menu, or finishing a battle. All three of those conditions causes the Autosave function to activate. 자동으로 맵 로드 저장:
플러그인 매개 변수입니다.이것이true로 설정되었을 때, 맵 장면을 불러올 때마다 게임은 자동으로 저장됩니다.새 맵을 입력하고 메뉴에서 퇴장하거나 전투를 완료하는 것을 의미한다.이 세 가지 조건은 모두 자동 저장 기능을 초래할 것이다
—
Autosave on Main Menu: – This is a Plugin Parameter. When it is set to true, the game will Autosave each time the player enters the Main Menu from the map scene. Autosave will NOT occur any other way regarding the Main Menu, meaning that coming out of the Item scene to the Main Menu will not activate Autosave. 주 메뉴의 자동 저장:
플러그인 매개 변수입니다.이것이true로 설정되었을 때, 매번 유저가 지도 장면에서 메인 메뉴에 들어갈 때마다, 게임은 자동으로 저장됩니다.이 밖에 자동 저장은 다른 방식으로 발생하지 않습니다. 이것은 프로젝트 장면에서 메인 메뉴에 나타나면 자동 저장이 활성화되지 않는다는 것을 의미합니다
—
Autosaving will not occur if the player disables Autosave. If you don’t want to give the player the ability to disable Autosave, you can set the Plugin Parameter “Show Option” to false. 유저가 자동 저장을 사용하지 않으면 자동 저장이 일어나지 않습니다.게이머들이 자동 저장 기능을 사용하지 못하게 하려면 플러그인 파라미터 '디스플레이 옵션'을false로 설정할 수 있습니다.
You can use all three methods of Autosaving together. You can have it done manually, Autosave on loading a map, and Autosave on calling the Main Menu to get the most coverage. 세 가지 Autosaving 방법을 모두 사용할 수 있습니다.수동으로 완성할 수 있습니다. 마운트 맵을 자동으로 저장하고, 메인 메뉴를 자동으로 저장하여 최대 커버율을 얻을 수 있습니다.
*NOTE: Although you can use all three methods together, be mindful of your players. Sometimes, saving a game could induce a bit of lag depending on how big the save files are. Autosaving is no different. This is something that cannot be fixed by plugins. 주의: 세 가지 방법을 모두 함께 사용할 수 있지만, 유저를 주의해야 합니다.때때로 게임을 저장하는 것은 파일의 크기에 따라 지연될 수 있습니다.자동 저장도 예외가 아니다.이것은 플러그인이 복구할 수 없는 문제입니다.
*NOTE: Autosaving will not occur until the player saved manually at least once in-game. After that, Autosave will take the slot that was used to save and continue saving to it or whichever save slot the player moved to later.
4
Plugin Commands
Autosave is manually done by the game developer using plugin commands. There are also other plugin commands that can control autosaving, too. 자동 저장은 게임 개발자가 플러그인 명령을 사용하여 수동으로 완성합니다.또 다른 플러그인 명령도 자동 저장을 제어할 수 있다.
Plugin Commands:
Autosave
– This will make the game automatically save in the last saved file slot used by the player. If the player has started a new game and did not save into a slot yet, nothing will happen. If autosave is disabled by the player through the Options menu or disabled by the system with a plugin command, nothing will happen either. 자동 저장
4
EnableAutosave
DisableAutosave
– This will forcibly enable or disable autosaving done by the game. This will not bypass the player’s option to disable Autosave if trying to enable it. The player’s decision to disable Autosaving will take priority over the game dev’s. If you wish to take this option away from the player, please change it in the plugin parameters. 이것은 게임이 완성된 자동 저장을 강제로 사용하거나 사용하지 않습니다.만약 그것을 사용하려고 시도한다면, 유저가 자동으로 저장하지 않는 옵션을 돌아다니지 않을 것입니다.게이머의 자동 보호 금지 결정은 게임 개발자보다 우선됩니다.이 옵션을 플레이어에서 꺼내려면 플러그인 매개 변수에서 변경하십시오.
Options Core Settings – Adding the New Option
If you are using YEP_OptionsCore.js, you can add a new Option using this plugin. Here’s the following code/parameter settings you can use with it. YEP 를 사용하는 경우OptionsCore.js, 이 플러그인을 사용하여 새 옵션을 추가할 수 있습니다.다음은 사용할 수 있는 코드/매개 변수 설정입니다.-Settings: ———
Name:
\i[231]Autosave
Help Description:
Enables \c[4]Autosaving\c[0] for your game if ON.
You can still manually save your game.
Symbol:
autosave
Show/Hide:
show = Imported.AutosaveShowOpt;
Enable:
enabled = true;
Ext:
ext = 0;
———- Functions: ———-
Make Option Code:
this.addCommand(name, symbol, enabled, ext);
Draw Option Code:
var rect = this.itemRectForText(index);
var statusWidth = this.statusWidth();
var titleWidth = rect.width - statusWidth;
this.resetTextColor();
this.changePaintOpacity(this.isCommandEnabled(index));
this.drawOptionsName(index);
this.drawOptionsOnOff(index);
Process OK Code:
var index = this.index();
var symbol = this.commandSymbol(index);
var value = this.getConfigValue(symbol);
this.changeValue(symbol, !value);
Cursor Right Code:
var index = this.index();
var symbol = this.commandSymbol(index);
var value = this.getConfigValue(symbol);
this.changeValue(symbol, true);
Cursor Left Code:
var index = this.index();
var symbol = this.commandSymbol(index);
var value = this.getConfigValue(symbol);
this.changeValue(symbol, false);
Default Config Code:
// Empty. Provided by this plugin.
Save Config Code:
// Empty. Provided by this plugin.
Load Config Code:
// Empty. Provided by this plugin.
Happy RPG Making!
이 내용에 흥미가 있습니까?
현재 기사가 여러분의 문제를 해결하지 못하는 경우 AI 엔진은 머신러닝 분석(스마트 모델이 방금 만들어져 부정확한 경우가 있을 수 있음)을 통해 가장 유사한 기사를 추천합니다:
다양한 언어의 JSONJSON은 Javascript 표기법을 사용하여 데이터 구조를 레이아웃하는 데이터 형식입니다. 그러나 Javascript가 코드에서 이러한 구조를 나타낼 수 있는 유일한 언어는 아닙니다. 저는 일반적으로 '객체'{}...
텍스트를 자유롭게 공유하거나 복사할 수 있습니다.하지만 이 문서의 URL은 참조 URL로 남겨 두십시오.
CC BY-SA 2.5, CC BY-SA 3.0 및 CC BY-SA 4.0에 따라 라이센스가 부여됩니다.