[한화] YEP.175 – Actor Auto Battle AI
This plugin requires YEP_BattleAICore. Make sure this plugin is located under YEP_BattleAICore in the plugin list. 이 플러그인에는 YEP 이 필요합니다.BattleAICore.플러그 인이 플러그 인 목록의 YEP 에 있는지 확인합니다.BattleAICore 아래.
By default, if an actor has the auto battle trait, it will cycle through each one of its learned skills (whether or not it has access to the skill type doesn’t matter) and selects the hardest hitting skill of them all. This setup may work for some auto-battlers but not all of them. What this plugin does is it incorporates the A.I. Priority system from the YEP Library’s Battle A.I. Core for actor auto-battlers. 기본적으로 캐릭터가 자동 전투 특징을 가지고 있다면, 캐릭터가 배운 모든 기술을 통해 (기술 유형과 무관하게) 순환하고, 이 기술들이 가장 어려운 모든 기술을 선택합니다.이 설정은 일부 자동 역할에 적용될 수 있습니다.이 플러그인은 YEP의 전투 AI 핵심 시스템을 결합했다.
If you don’t have YEP_BattleAICore yet, please download it from here. YEPBattleAICore를 다운로드하려면 여기를 클릭하십시오.
Plugin Parameters
Default AI Level: – See ‘Actor AI Level’ in the Notetags section below. 기본 AI 레벨: - 다음 Notetags 섹션의'Actor AI Level'을 참조하십시오.
Bypass Requirement: – This is a list of the skills that bypass that requirement to have learned the skill in order to use it. This is namely for skills like ‘Attack’ and/or ‘Guard’ that aren’t normally learned by actors, but are available to them through the command window. 직접 사용: - 배우지 않아도 사용할 수 있는 기술 목록.예를 들어'공격'과/또는'수위'등 스킬은 일반적으로 캐릭터에게 배울 수 없지만 명령창을 통해 사용할 수 있다.
Curate Skill List: – Skills used for Auto Battle can only be skills accessible through available skill types. This is a selectable option because sometimes, skills that are learned by actors can be used through auto battle despite not having access to that skill type. An example of this would be an actor that has learned skills in the Knight class, but upon switching to the Mage class the actor loses the Knight skill type. Yet, despite that, auto battle would let the Mage class use skills from the Knight skill type if it’s a part of the setup. Turning this on to curate the skill list will remove the ability use skills outside of available skill types. 스킬 리스트: - 자동 대전에 사용할 수 있는 스킬 유형입니다.캐릭터가 배운 기술은 자동 전투를 통해 사용할 수 있기 때문에 이 기술 유형에 접근할 수 없기 때문에 선택할 수 있는 옵션입니다.이 방면의 한 예는 Knight류에서 기술을 배우는 배우인데 Mage류로 전환할 때 배우는 Knight 기술 유형을 잃었다.그럼에도 불구하고 설정의 일부라면 자동 전투는 Mage류가 Knight 기술 유형의 기술을 사용하도록 합니다.이 기능을 사용하면 사용 가능한 기술 유형 이외의 기술을 삭제할 수 있습니다.
Undecided AI: – If no skill is determined through the A.I. Priority list, the actor will use the default Auto Battle AI to determine which skill to use. Otherwise, the actor perform only a basic attack if the setting is false. 미지정 AI: - AI 우선순위 목록에서 기술이 결정되지 않은 경우 역할은 기본 자동 대전 AI를 사용하여 사용할 기술을 결정합니다.그렇지 않으면false로 설정하면 actor는 기본 공격만 실행합니다.
Notetags
The notetags to setup the auto battle A.I. will go into the class noteboxes. 자동전투 AI 주의사항을 설정합니다.
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Actor AI levels do not determine how smart they are. Instead, they determine how strictly they will follow the lists. An AI Level of 80 means it has an 80% chance of following the prioritized action on the AI Priority list before moving onto the next one where there will be another 80% chance and so on. If the AI level is lower, the chance is lower, making the AI to be more random. 캐릭터의 AI 등급이 이들의 똑똑함을 결정하는 것은 아니다.반대로 그들은 리스트를 엄격히 따를 것이라고 확신했다.AI 등급이 80%라는 것은 AI 우선순위 리스트에서 우선순위를 적용한 뒤 다음 단계로 이동하면 80%의 기회가 생긴다는 점 등을 의미한다.AI 수준이 낮으면 기회가 낮아 AI를 더 무작위로 만들 수 있다.
Class Notetag:
Sets the actor’s AI level to x. The lower x, the more random the actor. The higher for x, the more strict the actor is about following the AI Priority list found in its notebox, too. actor의 AI 레벨을 x로 설정합니다.x가 낮을수록 스킬이 랜덤입니다.x가 높을수록 AI 우선 순위 목록이 제한됩니다.– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – Actor AI Priority – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
If a class has an AI Priority list, the actor will go down that list from top to bottom (giving the actions at the top more priority than the ones at the bottom) looking for any actions whose conditions are fulfilled. If that condition is fulfilled, then that action will be the action the actor will partake in. 클래스에 AI 우선 순위 목록이 있으면, 이 actor는 위에서 아래로 (맨 위에서 시작하는 동작이 밑에 있는 동작보다 우선) 조건에 맞는 동작을 찾습니다.조건이 충족되면 역할이 수행하는 동작이 됩니다.
To set up a Priority List for the actor, you must place inside the class's notebox notetags that match the following format: actor에 우선순위 목록을 설정하려면 notebox에 다음 형식의 notetags를 배치해야 합니다.
condition: SKILL x, target
condition: SKILL x, target
or
condition: skill name, target
condition: skill name, target
Any number of conditions and skills can be placed in between the two tags. You can choose to use skill ID’s or the skill names. However, if you use the skill names, keep in mind that it is not case sensitive and if any skills in your database have matching names, the skill with the larger skill ID will be the action used. 두 태그 사이에 원하는 수의 조건과 기술을 배치할 수 있습니다.기술 ID 또는 기술 이름을 사용할 수 있습니다.그러나 기술 이름을 사용하는 경우 대소문자를 구분하지 않으며 데이터베이스의 모든 기술이 일치하는 이름을 가지고 있으면 큰 기술 ID를 가진 기술이 사용됩니다.
Conditions
The conditions to be used for the notetag are the same as the ones from the YEP_BattleAICore plugin. Please refer to the YEP_BattleAICore help file for which conditions can be used with the A.I. setups. notetag의 조건 및 YEPBattleAICore 플러그인의 조건은 같습니다.YEP 참조BattleAICore 도움말 파일은 AI 설정에 사용할 수 있는 조건을 설명합니다.
Happy RPG Making!
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