Blender 플러그인 작성 설명서

1743 단어
전언
Blender 플러그인은 Blender의 유리한 도구로 사용자는 각종 플러그인을 사용하여 Blender의 기능을 확충할 수 있다.
Blender Python 플러그인은 bpy.props, bpy.types.Operator, bpy.types.Panel, bpy.types.UILayout, (...)사용자 정의 패키지를 기반으로 합니다.
플러그인 포인트
  • 정의 조작기
  • 정의 조작기 제어판(또는 메뉴)
  • 등록/로그아웃 조작기 및 패널
  • 간단한 실례
    bl_info = {
        "name": "Move X Axis",
        "category": "Object",
    }
    
    import bpy
    
    
    class ObjectMoveX(bpy.types.Operator):
        """My Object Moving Script"""      # blender will use this as a tooltip for menu items and buttons.
        bl_idname = "object.move_x"        # unique identifier for buttons and menu items to reference.
        bl_label = "Move X by One"         # display name in the interface.
        bl_options = {'REGISTER', 'UNDO'}  # enable undo for the operator.
    
        def execute(self, context):        # execute() is called by blender when running the operator.
    
            # The original script
            scene = context.scene
            for obj in scene.objects:
                obj.location.x += 1.0
    
            return {'FINISHED'}            # this lets blender know the operator finished successfully.
    
    def register():
        bpy.utils.register_class(ObjectMoveX)
    
    
    def unregister():
        bpy.utils.unregister_class(ObjectMoveX)
    
    
    # This allows you to run the script directly from blenders text editor
    # to test the addon without having to install it.
    if __name__ == "__main__":
        register()

    참고 자료
  • Blender 플러그인 오퍼레이터(Operator) 실전1
  • Blender의 UIlayout 2
  • Blender 플러그인용 Panel 3
  • Blender의 Property 4
  • Addon Tutorial 5

  • 전재 대상:https://www.cnblogs.com/yaoyu126/p/9319746.html

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