Codeforces Round #345(Div.2)--B. B. Beautiful Paintings(욕심 상승 서열 개수)
time limit per test
1 second
memory limit per test
256 megabytes
input
standard input
output
standard output
There are n pictures delivered for the new exhibition. The i-th painting has beauty ai. We know that a visitor becomes happy every time he passes from a painting to a more beautiful one.
We are allowed to arranged pictures in any order. What is the maximum possible number of times the visitor may become happy while passing all pictures from first to last? In other words, we are allowed to rearrange elements of a in any order. What is the maximum possible number of indices i (1 ≤ i ≤ n - 1), such that ai + 1 > ai.
Input
The first line of the input contains integer n (1 ≤ n ≤ 1000) — the number of painting.
The second line contains the sequence a1, a2, ..., an (1 ≤ ai ≤ 1000), where ai means the beauty of the i-th painting.
Output
Print one integer — the maximum possible number of neighbouring pairs, such that ai + 1 > ai, after the optimal rearrangement.
Examples
input
5
20 30 10 50 40
output
4
input
4
200 100 100 200
output
2
Note
In the first sample, the optimal order is: 10, 20, 30, 40, 50.
In the second sample, the optimal order is: 100, 200, 100, 200.
제목: 가장 많은 상승 서열의 개수를 구하고, 맵으로 수조보다 훨씬 빠르다. 방법: 케이크를 자르듯이 한 층씩 자르기
#include<iostream>
#include<algorithm>
#include<vector>
#include<sstream>
#include<map>
using namespace std;
int main(void)
{
int t,n,i,j,be,sum,ans;
while (cin>>n)
{
map<int,int>list;
for (i=0; i<n; i++)
{
cin>>be;
list[be]++;
}
ans=0;
while (n)//
{
int num=0;
for (map<int,int>::iterator it=list.begin(); it!=list.end(); it++)
{
if(it->second>0)
{
(it->second)--;
n--;
num++;
}
}
ans=ans+num-1;//
}
cout<<ans<<endl;
}
return 0;
}
이 내용에 흥미가 있습니까?
현재 기사가 여러분의 문제를 해결하지 못하는 경우 AI 엔진은 머신러닝 분석(스마트 모델이 방금 만들어져 부정확한 경우가 있을 수 있음)을 통해 가장 유사한 기사를 추천합니다:
다양한 언어의 JSONJSON은 Javascript 표기법을 사용하여 데이터 구조를 레이아웃하는 데이터 형식입니다. 그러나 Javascript가 코드에서 이러한 구조를 나타낼 수 있는 유일한 언어는 아닙니다. 저는 일반적으로 '객체'{}...
텍스트를 자유롭게 공유하거나 복사할 수 있습니다.하지만 이 문서의 URL은 참조 URL로 남겨 두십시오.
CC BY-SA 2.5, CC BY-SA 3.0 및 CC BY-SA 4.0에 따라 라이센스가 부여됩니다.